Kepentingan Vitamin B Untuk Kesihatan

vitamin b complex

Siapa kat sini yang memang amalkan Vitamin B? Vitamin B ni sangat penting untuk kesihatan kita tau. Tapi kita mesti mendapatkan Vitamin B ni daripada sumber luar. Kenapa ye? Tubuh manusia memerlukan vitamin B daripada sumber makanan disebabkan vitamin B tidak dapat dihasilkan sendiri oleh tubuh badan. Fungsi vitamin B menukarkan makanan kepada tenaga untuk …

Turunkan Bacaan Gula Dalam Darah Dengan Suplemen Semulajadi

ubat kencing manis atau diabetes

Apabila telah disahkan mengalami penyakit diabetes atau kencing manis, perkara utama yang mesti diambil tindakan segera ialah ubah gaya hidup serta corak pemakanan harian masing-masing. Mengambil makanan yang bernutrisi, seimbang serta kurang gula sangatlah baik untuk pesakit kencing manis ni. Selain daripada itu, mengamalkan gaya hidup yang cergas atau sentiasa mempunyai aktiviti fizikal sangatlah menyokong …

Kenapa Perlu Pilih Saya Sebagai Mentor Bisnes Anda

cara daftar ahli shaklee

Penglibatan saya secara rasmi mendaftar sebagai ahli Shaklee adalah pada tahun 2013. Pada peringkat awal, saya mendapatkan vitamin Shaklee ni untuk membantu saya menyusukan baby. Dari semasa ke semasa, saya mula mencuba satu persatu vitamin Shaklee ni bagi mengatasi isu kesihatan yang timbul. Daripada mengidap GDM atau kencing manis semasa mengandung anak kedua kepada bebas …

Pulihkan Kembali Tenaga Mak Ayah Yang Tidak Bermaya

Mak ayah kita ni, jiwa mereka memang kat kampung. Dalam keadaan uzur  atau tidak sihat, masih nak tinggal di kampung. Walaupun kita beria-ia nak jaga mereka  tapi, jarang sangat orang tua kita nak ikut sekali. Tak betah tinggal di bandar kata mereka. Kalau yang ada kebun atau binatang peliharaan, lagilah berat hati mereka nak tinggalkan …

Cara Rawat Penyakit Kencing Tikus Yang Boleh Bawa Maut

Penyakit Leptosprosis atau lebih dikenali sebagai kencing tikus memang sangat berbahaya. Penyakit yang sering membawa maut. Banyak kes yang tiba-tiba orang demam tanpa diketahui punca pada peringkat awal tu, akhirnya disahkan meninggal akibat penyakit kencing tikus ni.   Jom baca sharing daripada Puan Dinas Zafran   Sahabat saya ni, lepas bersalin jadi obes dengan berat …

Ikhtiar Sembuhkan Penyakit Sekeluarga; Kisah Vivix Saya

Untuk lebih mensyukuri nikmat sihat, cubalah sakit yang teruk sekali. Oh, bukan saje-saje minta sakit, tapi bila kita dah pernah rasa sakit yang tidak berdaya, baru kita tersedar yang kesihatan tu adalah satu nikmat yang sungguh besar.       Ikuti perkongsian daripada puan Nur Hafishah tentang beliau dan ibu bapa beliau yang pernah mengalami …

Tips Kurus Sihat Bagi Yang Susah Nak Turun Berat Badan

Saya dah jaga makan, tapi badan tetap naik. Saya rasa dah habis ikhtiar saya buat untuk kurus, tapi sampai sudah berat badan ni susah betul nak turun. Biasa tak dengar dialog di atas? Ramai orang masih dalam denial state. –Saya tak makan banyak. –Saya dah diet. –Saya tak makan benda manis-manis. Tapi saya tetap gemuk. …

Tips Atasi Masalah Rutin Mak Anak Ramai

Alhamdulillah, bersyukurlah kalau kita dikurniakan anak yang ramai. Jangan keluh-kesah atau merungut penat kerana ramai lagi yang dah lama berkahwin tapi takde zuriat. Cuma mak-mak anak ramai ni, perlu juga fikirkan masalah yang bakal dihadapi mereka kalau kekurangan Kalsium.   Akibat Kekurangan Kalsium Kepada Ibu Anak Ramai ​Masalah ibu-ibu yang mengandung dan beranak berkali-kali akibat …

Menu Sahur 3 Minit; Mudah, Ringkas & Berkhasiat

Sahur sahur sahur! Cepat bangun sahur!!! Mesti dialog ni dah menjadi rutin kepada mak-mak sekalian kan, kejutkan anak-anak serta ahli keluarga yang lain untuk bangun sahur. Sahur ni kalau boleh kita nak makan ringkas-ringkas. Yang tukang sediakan sahur pun, seboleh-bolehnya nak mudah-mudah dan cepat-cepat jer kan? Selain daripada panaskan lauk berbuka, ni haaa ada alternatif …