Tips Cepat Sihat, Bertenaga & Tidak Sembelit Sewaktu Berpantang

Setiap ibu bapa pasti gembira di saat menimang cahaya mata. Namun tempoh berpantang sering menjadi trauma kepada si ibu terutamanya yang pernah mengalami masalah seperti keletihan dan sembelit sewaktu berpantang.

 

berpantang secara sihat, bertenaga dan tanpa sembelit

Masalah Sewaktu Berpantang

Sembelit

Sembelit merupakan antara perkara yang paling digeruni oleh ibu-ibu yang baru lepas bersalin. Tulah pasal banyak kes yang ibu-ibu betapa kat dalam toilet sebab rasa trauma nak membuang air besar akibat sembelit. Silap haribulan, boleh luka balik. Tambah dasyat lagi kalau terkena buasir masa ni. Eiii, ngilu rasa.

 

Luka Lambat Sembuh

Luka jahitan bersalin normal dan pembedahan memerlukan penjagaan yang rapi. Sekiranya tidak dijaga, berkemungkinan boleh menyebabkan jangkitan dan bernanah. Lagi lama luka tidak sembuh, maka risiko mendapat jangkitan kuman adalah tinggi.

 

Keletihan

Letih, lesu dan tidak bermaya. Dah la penat bersalin tak habis lagi, ditambah pula terpaksa berjaga malam kerana bayi akan kerap bangun menyusu dan membuang.

 

Sakit & Lenguh-lenguh Badan

Ibu-ibu yang dalam pantang biasanya mudah mengalami lenguh-lenguh dan sakit badan, pinggang dan belakang.

 

Stress (Tekanan)

Akibat kekurangan tidur dan kepenatan, stress pula yang melanda. Stress yang tidak dikawal boleh menjadi lebih melarat dan berisiko untuk menjadi murung atau meroyan.

 

Susu Merudum

Akibat stress, luka kalenjar susu dan keletihan boleh menyebabkan produktiviti penghasilan susu akan merudum.

 

Pengalaman Berpantang Yang Sangat Luar Biasa

Puan Khadeejah Hasmad tidak terkecuali daripada masalah dan trauma berpantang sehingga beliau serik untuk beranak lagi. Jom tengok video tentang apa perbezaan yang sangat ketara pengalaman berpantang anak sulung dan kedua beliau.

 

 

Teruja kan dengan pengalaman beliau?

 

Jemput juga untuk share video ni ye. Manalah tahu kita dapat membantu seramai mungkin orang yang menderita masalah yang sama. Semoga usaha yang sedikit ni mendapat ganjaran yang besar di sisi-Nya.

 

Untuk mendapatkan pengalaman berpantang yang bertentangan dengan segala masalah di atas, anda boleh mencuba Set Pantang Shaklee.

 

Set Pantang Shaklee yang lengkap terdiri daripada:-

ESP

VitaLea (120 biji)

Ostematrix (120 biji)

Vitamin C (180 biji)

Alfafa (330 biji)

B Complex (120 biji)

Zinc (120 biji)

 

Bagaimana Set Berpantang Shaklee Membantu Ibu Bersalin?

ESP

ESP merupakan sumber protein soya terbaik yang rendah indeks glisemik. Dengan itu akan membantu anda untuk bertenaga lebih lama di samping memberi rasa kenyang yang berpanjangan.

Secara tidak langsung turut membantu untuk kurus, cantikkan kulit, rambut serta kuku, memekatkan susu.

 

VitaLea

Multivitamin yang juga bertindak sebagai energy booster.

 

Ostematrix

Sumber kalsium dan magnesium yang bertindak melembutkan najis, membantu menghilangkan sakit dan lenguh badan, memberikan tidur yang berkualiti.

 

Vitamin C

Bertindak meningkatkan sistem imun tubuh, merawat luka kalenjar susu sekaligus membantu meningkatkan penghasilan susu.

 

Alfafa

Bertindak sebagai jamu moden, mengecutkan rahim, merawat keputihan, merawat gejala PMS, milk booster, melawas.

 

B Complex

Vitamin B lengkap yang bertindak sebagai anti-stress, menyeimbangkan metabolisma, jadi memyumbang juga kepada penurunan badan.

 

Zinc

Membantu merawat luka dalaman dengan lebih pantas.

 

Ada BONUS yang menanti anda dengan pembelian Set Pantang Shaklee ni iaitu:-

 

how to take shaklee vitamin

eBook Cara Makan Vitamin Shaklee

Breastfeeding eBook

eBook Rahsia Susu Melimpah Ruah.

 

Ni ekslusif anda 🙂

 

Nota: Masa pantang jangan lasak-lasak atau angkat benda berat tau walaupun nanti rasa macam cergas semacam jer. Luka dalaman kene jaga. Lagipun, rahim masih lemah.

 

Naimah Wahab

SMS/WhatApps: 019 – 937 7380

Facebook: Naimah Wahab

Shaklee ID: 1001144

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge