Cara Hilangkan Batu Karang Agar Buah Pinggang Tidak Rosak

Batu karang ni selalunya dikaitkan dengan buah pinggang. Ini kerana kehadiran batu karang boleh menjadi petanda buah pinggang mula mengalami kerosakan. Sebab tulah pesakit batu karang perlu mendapat rawatan segera supaya kerosakan buah pinggang dapat diperlahankan.

Selain daripada itu, mereka perlu menjaga pemakanan dan mula bersenam bagi mengelakkan pembentukan batu karang berulang.

 

cara cegah dan rawat batu karang 1

 

Bagaimana Punca Batu Karang Terbentuk

 

1) Kurang Minum Air Kosong

Biasanya masalah batu karang ni berpunca sebab kurang minum air. Of couse lah air kosong. Ramai di antara kita yang tak gemarkan air kosong yang sememangnya sangat penting untuk kesihatan. Tak perlu tunggu kita ambil suplemen baru nak minum air lebih daripada 3 Liter sehari, sedangkan setiap hari memang badan kita perlukan banyak air.

Bila kita kekurangan air, terdapat kepekatan yang tinggi bahan-bahan tertentu dalam air kencing yang membentuk kristal. Lama-kelamaan, kristal tersebut akan bergabung dan membentuk batu yang keras.

 

 

kidney stone

 

 

cara cegah dan rawat batu karang

 

Batu karang ni boleh terbentuk dari buah pinggang sebelum bergerak ke bahagian pundi kencing sehingga tersumbat ke dalam saluran yang kecil iaitu uterer.

Selain daripada kekurangan air kosong, batu karang juga boleh terbentuk disebabkan oleh beberapa faktor yang lain seperti:-

 

2) Jangkitan Salur Kencing Berulang

3) Pembesaran Kalenjar Prostat

Apabila kalenjar prostat membesar, ia akan menyebabkan takungan air kencing, seterusnya boleh menyebabkan jangkitan

 

Gejala & Simptom Penyakit Batu Karang

Penyakit batu karang ni takde signal atau petanda. Sedar-sedar je dah rasa sakit sangat-sangat sampai tak mampu nak bergerak.

Walaupun penyakit batu karang ni tak beri amaran pada pengidapnya, namun masih terdapat gejala atau simptom-simptom yang boleh dilihat iaitu:-

  • kencing tak lawas
  • air kencing keruh dan berbau busuk
  • air kencing berdarah
  • rasa sakit yang amat sangat bermula daripada bahagian belakang sehingga ke kemaluan
  • rasa sakit yang tajam pada testikal
  • demam jika terdapat jangkitan kuman
  • rasa sakit dan sengal-sengal di bahagian belakang sekiranya batu karang terdapat di dalam buah pinggang
  • loya, sesak nafas dan muntah bagi kes buah pinggang kronik (kegagalan buah pinggang)

 

Tips Buang @ Hilangkan Batu Karang

Sebenarnya banyak tips dan petua tidak kiralah yang tradisional atau moden untuk menghilangkan batu karang ni. Di antaranya ialah:-

 

1)  Jus Lobak Putih

Minum jus lobak putih setiap pagi

 

2) Serbuk Jintan Hitam

1 sudu teh serbuk jintan hitam dicampur sengan segelas air panas dan 3 sudu madu asli. Kacau dan minum

 

3) Empulur Jagung

Ambil 7 tongkol jagung yang dibuang isinya terlebih dahulu. Rebus empulur jagung tersebut dengan 5 gelas air sehingga menjadi 2.5 gelas. Minum air tersebut 3 kali sehari.

 

4) Vivix

Vivix adalah pilihan yang paling mudah untuk menghilangkan batu karang. Kandungan Vivix ni terdiri daripada 4 jenis tumbuhan (Polygonum Cuspidatum, Europe Elderberries dan Purple Carrot) yang tinggi antioksidan mampu membantu pesakit batu karang.

 

Testimoni Vivix menyembuhkan pelbagai penyakit.

 

 

| Baca Juga Diet Sihat Pesakit Batu Karang Elak Serangan Berulang

Testimoni 1# Batu Karang Puan Suhaila

Testimoni Vivix Bantu Buang @ Hilangkan Batu Karang

Perkongsian daripada Puan Suhaila yang telah mengambil Vivix bagi menghilangkan masalah batu karang beliau.

 

kidney stone

kidney stone

 

kidney stone

 

kidney stone

Alhamdulillah, bukan sahaja masalah batu karang beliau yang hilang, malah pelbagai masalah lain seperti kencing kotor, kencing tak lawas, sakit pinggang, sakit kepala yang keterlaluan dah tak dialami oleh beliau.

Yang paling best tu, kulit makin cantik dan tona kulit makin sekata, jeragat pun dah mulai pudar. Ambil Vivix untuk bantu masalah batu karang, tapi banyak pula dapat bonus apabila masalah kesihatan yang lain dapat diatasi.

 

 

Testimoni 2: Resveratrol Vivix Bantu Keluarkan batu Karang

 

Alhamdulillah, dengan izin Allah, penderita batu karang ini semakin sihat. Resveratrol Vivix serta Performance Drink telah membantu mengeluarkan batu karang dari badan beliau.

 

Untuk membantu masalah batu karang ni secara alternatif, cubalah amalkan Vivix mulai sekarang.

Dapatkan 2 botol Vivix terus untuk kesan yang lebih efisyen.

Boleh order sendiri twinpak Vivix dengan klik pada ikon:-

cara buat pembelian vivix online

Boleh hubungi saya kalau nak lebih untung dengan whatapps di nombor 019-9377380 atau klik terus pada pautan  https://goo.gl/JXQ3bC

Semoga asbab berikhtiar dengan Vivix, Allah izinkan agar masalah batu karang ini dapat diatasi dan kita menjalani hidup dengan lebih baik.

 

 

Sharing Is Caring, Caring Is Loving, Loving Is Everything

Naimah Wahab

SMS/WhatApps: 019 – 937 7380

Page: Myliferia

Shaklee ID: 1001144

 

Comments 9

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

%d bloggers like this: