Cara Hilangkan Tangan Kering Dan Kasar Akibat Pencuci Pinggan

Pencuci pinggan mangkuk yang banyak dijual di pasaran sering menjadi punca tapak tangan menjadi kering dan kasar.

Dahlah tangan kasar dan kering, kalau lagi lama memang boleh merekah. Bila dah merekah tu, pedih yang amatlah jadinya. Lepas tu, memang rasa tak selesa.

Dah jadi macam ni, habis kerja harian terganggu. Satu lagi, nak bersalam dengan orang pun segan jer.

Nampak muka macam budak lepas SPM tapi bila salam, tapak tangan macam nenek bercucu 7 orang, oh tidak!

Sayalah salah seorang mangsanya πŸ˜›

 

 

Tips lembutkan dan lembatkan kulit tangan dengan mudah

Tangan kita sepatutnya kat bawah tu, tapi sebab salah pakai pencuci pinggan, bertukar jadi cam kat atas, tak sanggup!

 

 

Cara Rawat Tangan Kasar & Kering Akibat Pencuci Pinggan Mangkuk

Nak tahu apa saya buat?

Terus saya tukar kepada pencuci Get Clean Hand Dish Wash Liquid Concentrate.

Mak aai, panjang beno nama dia, kita panggil Shaklee Dish Wash lah senang sikit πŸ˜›

Sebenarnya saya dah beli Shaklee Dish Wash ni untuk basuh botol susu dan peralatan anak-anak saya. Anak-anak kan, mestilah diutamakan.

Pastunya, yang pinggan mangkuk kat rumah ni, guna dulu stok pencuci sedia ada. Tak mahu membazir, asalnya. Kebetulan pulak, beberapa minggu sebelum kejadian ni, memang banyaklah sikit membasuth pinggan mangkuk.

Sekali, sedar-sedar jer, tangan dah kering dan kasar, kalah tangan nenek. Ngeri betul rasa.

Sebab tak mahu terima hakikat tangan dah teruk macam tu, saya terus pau (sharelah sebenarnya…hehe) anak-anak saya punya Dish Wash.

Alhamdulillah sangat-sangat, dalam seminggu lebih pengguaan Dish Wash ni, terasa ketara perubahan tapak tangan ni. Rasa lebih lembut dan tak kering serta kasar macam hari tu.

Sebenarnya, kalau nak lagi cepat kesan dia, sapu sekali dengan Multipurpose Herbal Blend Lotion. Saya suka pakai losyen ni sebelum tidur sebab dah takde gangguan dah lepas tu.

Jadinya losyen tu dapat bekerja dengan lebih efisyen bila lagi lama kat kulit kita.

Kalau nak kenal Shaklee Dish Wash dan Herbal Blend tu, inilah mereka:-

 

cara rawat tangan kasar dan kering akibat pencuci pinggan mangkukcara rawat tangan kasar dan kering akibat pencuci pinggan mangkuk

 

Ibu sihat, keluarga bahagia, ibu bijak, rumahtangga sejahtera πŸ™‚

 

Sharing Is Caring, Caring Is Loving, Loving Is Everything

 

Naimah Wahab

SMS/WhatApps: 019 – 937 7380

Facebook: Naimah Wahab

Shaklee ID: 1001144

2 Comments

  1. Dr Fattah February 13, 2015
    • Naimah Wahab February 13, 2015

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge