Turunkan Bacaan Gula Dalam Darah Dengan Suplemen Semulajadi

Apabila telah disahkan mengalami penyakit diabetes atau kencing manis, perkara utama yang mesti diambil tindakan segera ialah ubah gaya hidup serta corak pemakanan harian masing-masing.

Mengambil makanan yang bernutrisi, seimbang serta kurang gula sangatlah baik untuk pesakit kencing manis ni. Selain daripada itu, mengamalkan gaya hidup yang cergas atau sentiasa mempunyai aktiviti fizikal sangatlah menyokong kesihatan pesakit diabetes ni.

Perkara yang tidak kurang pentingnya juga adalah mematuhi arahan doktor serta mengambil ubat yang dibekalkan mengikut jadual makan yang ditetapkan di samping mengamalkan suplemen bagi menyokong kesihatan yang lebih baik.

Ikuti perkongsian daripada salah seorang pesakit kencing manis ni berhubung tindakan drastik beliau yang telah diambil bagi mengatasi masalah kencing manis beliau.

 

Ini kisah benar
Bukan niat nak mencari publisiti murahan
Tetapi sekadar kongsi kegembiraan
Kerana apa?
Kerana kesihatan semakin baik
Alhamdulillah

Bukankah Islam menganjurkan kita berkongsi kebaikan?
Isu kesihatan pun isu yang sangat penting dan sangat dituntut.
Kesihatan yang baik bantu kita melaksanakan ibadah dengan lebih sempurna.

Kisahnya macam ni.
Saya disahkan ada diabetis ni sejak 2014.
Bayangkan umur baru 32 tahun tapi dah join kelab diabetis.
Sejak itu juga saya join Shaklee.
Awalnya untuk dapatkan harga ahli
Akhirnya SETIA buat bisnes sampai la ni.

28/5 yang lalu latest checkup WAJIB di Klinik Kerajaan.
Saya memang jenis makan ubat yang doktor bagi secara konsisten iaitu METFORMIN 500mg CLIBENCLAMIDE 5mg tab
1 tab pagi
1 tab malam
Vitamin Shaklee yang lain pun memang makan
Cuma mungkin power tu tak lajuuu
Ibarat naik kereta manual la kan…hihi
Bacaan sebelum ni memang sangat tidak memuaskan.


Masa Promosi Vivix January 2017
Timbul kesedaran untuk konsistent VIVIX SHAKLEE
Nak rasa naik jet pejuang pulak


Saya minum 1 sudu teh Vivix setiap hari.

✔Saya tak minum air manis langsung

Sehari mesti minum 3 liter air kosong

Jogging & walking at least seminggu sekali selama 1 jam

Lebihkan makan sayur sayuran

Kurangkan karbohidrat ikut pinggan sihat.

Paling penting ubat doktor continue makan


Alhamdulillah
Checkup terkini
Bacaan gula 3.9 mmol
Ya Allah syukur yg tidak terhingga
Usaha selama ini membuahkan hasil.
Doktor pun tukar ubat yang lebih rendah dosnya.

Nampak tak apa yang cuba saya sampaikan?
Vivix mempunyai antioksidan yang tinggi
Memperbaiki kerosakan DNA hingga ke peringkat sel

 

ubat kencing manis atau diabetes


Bila saya ambil Vivix
Sangat membantu kawalan gula dalam darah.
Jangan salah anggap dengan Supplement ye
Vivix takde kuasa sailormoon
Yang dapat hilangkan terus diabetis
No no no

Jangan bertindak sendiri
Jangan stop ubat tanpa arahan doktor
Vivix bantu memulihkan sel bukan menghapuskan diabetis.
Teruskan supplement secara konsisten
Amalkan pemakanan sihat
Amalkan senaman atau aktiviti sukan
Sekurang-kurangnya kesihatan lebih baik
Gula dalam darah terkawal
Takdelah kena potong kaki kan!


Terima Kasih Shaklee

– Puan Syamsila Binti Abd. Kadir

 

Bagaimana Vivix Membantu Pesakit Diabetes

Salah satu punca utama terjadinya penyakit kencing manis ni adalah wujudnya kerintangan insulin di dalam badan.

Apabila pesakit diabetes mengambil Vivix yang kaya dengan resveratrol, ianya akan membantu mengurangkan kerintangan insulin. Secara tidak langsung, tubuh akan jadi lebih sensitif terhadap insulin.

Jadi, ubat yang dimakan akan dapat berfungsi dengan lebih baik bagi mengurangkan bacaan gula dalam darah.
ubat kencing manis atau diabetes

 

Nampak tak, nampak tak? Seseorang pesakit kencing manis ni tak boleh sewenang-wenangnya berhenti makan ubat doktor apabila telah mencuba suplemen.

Macam suplemen Vivix ni, ianya bukanlah ubat tetapi tetapi suplemen yang sangat bagus dalam menyokong kesihatan kita apabila diamalkan secara konsisten.

Nanti, apabila doktor tengok tahap kesihatan kita sangat memberangsangkan, doktor sendiri akan kurangkan dos atau memberhentikan pengambilan ubat sebelum ini.

Sekali lagi, menjaga pemakanan dan mempunyai gaya hidup yang lebih sihat perlu menjadi agenda utama yang perlu dilakukan oleh pesakit diabetes bagi membantu pemulihan dengan lebih pantas.

 

Sharing Is Caring, Caring Is Loving, Loving Is Everything

Naimah Wahab

SMS/WhatApps: 019 – 937 7380

(Atau klik terus untuk WhatApps: www.wasap.my/60199377380)

Page: Myliferia

Shaklee ID: 1001144

 

5 Comments

  1. Dianisa July 13, 2017
    • Naimah Wahab July 19, 2017
    • Naimah Wahab August 2, 2017
  2. Khairul Zamri July 21, 2017
    • Naimah Wahab August 2, 2017

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge