Cara Rawatan Asma Kronik Agar Inhaler Dah Tak Jadi Kawan Baik Lagi

Asma ni adalah salah satu penyakit yang menyerang tidak kira lapisan usia. Bermula dari bayi sehinggalah ke orang tua. Kalau kita tengok orang duk bawa inhaler sana-sini tu, biasanya memang mereka mengalami masalah asma kronik. Ada tak cara untuk merawat asma tanpa terpaksa menjadikan inhaler ni teman tapi mesra? 😛

Mungkin Encik Akmal Azmi dan Puan Nurul ada jawapannya. Bagaimana Puan Nurul dapat mengurangkan kekerapan suami beliau mendapat rawatan asma kronik di hospital dan juga kurang bergantung kepada inhaler, ada dikongsikan di dalam video nih:-

 

 

Waauuuweeee, seronok melihat Puan Nurul terlentok manja di atas bahu suami beliau. Isteri mana yang tak gembira bila suami yang selama ni mengidap penyakit asma kronik dah beransur sihat, kan?

Bertambah-tambahlah bahagia apabila suami beliau dah mula boleh join aktiviti keluarga tanpa rasa penat yang melampau. Memang berbaloi apa yang beliau lakukan terhadap suami beliau tu kan.

Hati pun dah tak risau lagi. Sebab orang yang kene asma kronik ni memang macam nyawa-nyawa ikan, tak cukup nafas.

Apabila asma menyerang, salur pernafasan akan menjadi sempit. Oksigen pun semakin berkurangan dibawa ke otak. Kalau dibiarkan memang boleh membawa maut. Nau’zubillah.

Sebab tu, kalau ada di antara ahli keluarga dan teman-teman yang ada asma, nasihatkan diaorang supaya segera dirawat. Asma ni inshaa Allah ada potensi untuk sembuh terutamanya kalau terkena asma sewaktu kecil.

Macam adik saya, memang masa kanak-kanak beliau, teruk juga kene serangan asma ni. Pantang main air sejuk atau minum banyak ais sikit, siaplah. Memang pukul 2-3 pagi pun arwah bapa bawa ke Bahagian Kecemasan untuk dapatkan gas. Best kan kalau dapat rawat asma tanpa nebulizer?

Sejak naik tingkatan, Alhamdulillah, asma beliau semakin berkurangan dan sampai sekarang dah dewasa, takde dah diserang asma. Jadi, asma memang boleh dirawat. Setiap penyakit kan ada ubatnya?

 

Nak Tahu Sharing Lain Tentang Keberkesanan Shaklee Terhadap Tahap Kesihatan?

Video Testimoni Wajib Tengok, Luahan Daripada Hati Yang Paling Dalam. Semuanya ringkas, padat dan menarik 🙂

 

Cegah Asma Sebelum Melarat!

 

Sharing Is Caring, Caring Is Loving, Loving Is Everything

 

Naimah Wahab

SMS/WhatApps: 019 – 937 7380

Facebook: Naimah Wahab

Shaklee ID: 1001144

 

11 Comments

  1. Suriya March 6, 2015
  2. titan March 7, 2015
    • Naimah Wahab March 7, 2015
  3. fuzy idris March 7, 2015
  4. yuha March 12, 2015
  5. Wahab Saputra March 17, 2015

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge