Category «Kolestrol»

Cara Mengawal Paras Kolestrol Dalam Darah

vivix dan set kolestrol shaklee bantu turunkan kadar kolestrol dalam darah

Saiz badan seseorang bukan menjadi kayu ukur kepada tahap kolestrol yang ada dalam darah mereka. Jadi setiap individu tidak boleh mengambil mudah dan yakin mereka tidak mempunyai bacaan kolestrol yang tinggi hanya apabila diri jarang sakit atau berasa sihat. Apatah lagi kalau mereka seorang yang kurus. Mengawal paras kolestrol dalam badan sangat penting terutamanya bagi …

Info Kolestrol; Orang Kurus Kering Pun Perlu Berhati-hati

turunkan kolestrol dalam darah

Apabila kita sebut jer pasal kolestrol, mesti terbayangkan masalah ni biasanya berlaku pada orang yang berlebihan berat badan atau obes sahaja kan? Orang yang slim lagi kurus kering mesti terasa sihat dan tak ada risiko penyakit yang berkaitan kolestrol seperti masalah kardiovaskular (jantung), strok, penyempitan salur darah, kegemukan dan sebagainya. Tapi sebenarnya sangkaan tersebut adalah …

Kawal & Rendahkan Kolestrol Dengan Mandi Pagi

tips kurus cepat

Rasanya cara kawal berat badan dan kolestrol dengan mandi pagi ni merupakan tips yang agak rare bagi sesetengah orang. Tapi kalau kita nak fikir dengan logik akal sekalipun, memang ada benarnya.   Sebenarnya saya pernah mendengar seorang ustaz (saya terlupa nama beliau, tapi wajah masih kuingat…hehe) yang mengatakan kita dapat merendahkan paras kolestrol dengan mandi …

Tips Mengurangkan Kolestrol Berbahaya

cara kurangkan kolestrol dengan mudah

Orang sering memikirkan yang kebanyakan orang yang gemuk mempunyai tahap kolestrol yang tinggi. Tapi sebenarnya ia adalah satu kesilapan kerana orang yang kurus melidi pun boleh mempunyai bacaan kolestrol yang tinggi. Jadi, apa-apa pun saiz badan kita, sentiasalah memastikan agar kolestrol berbahaya sentiasa berkurangan atau terkawal di dalam darah. Namun, sekiranya kita berada pada tahap …

Kenapa Kolestrol Jahat Sangat Digeruni Ramai?

cara kurangkan kolestrol jahat dalam darah

Sebelum ni kita sering dikhabarkan yang santan dan durian mempunyai kolestrol yang tinggi. Takut nak makan banyak-banyak sebab nak pastikan kolestrol sentiasa kurang dan terkawal dalam tubuh. Tapi hakikatnya santan dan durian langsung tidak mempunyai kolestrol. Sebabnya kolestrol hanya terdapat di dalam sumber haiwan. Jadi, bilis, salmon, ayam, lembu mengandungi kolestrol. Sukalah tu!Hehehe. Tapi, santan …

Buang Lemak & Kolestrol Untuk Kurus

Set Buang Kolestrol & Lemak Shaklee

Lemak dan kolestrol ni merupakan antara faktor terbesar kita mempunyai berat badan yang berlebihan atau obesiti. Ditambah pula, tabiat pemakanan rakyat Malaysia memang menjurus kepada makanan yang berlemak serta berkolestrol tinggi.   Bagaimana Lemak & Kolestrol Masuk Ke Dalam Tubuh   Sebagai contoh, kita bukan sahaja bersarapan pagi dengan nasi lemak, malah nasi lemak ni …

Petua Tangani Keletihan Lelaki & Wanita

Bertenaga sepanjang hari

Keletihan adalah perkara yang sering di hadapi oleh golongan lelaki mahupun wanita. Apatah lagi dengan gaya hidup moden yang serba pantas ini. Banyak faktor yang mempengaruhi rasa letih yang dialami.     Punca-punca Keletihan   Di antara punca berlakunya keletihan ialah:-   #1: Tidur Kurang Berkualiti/Tidak Lena Ramai di kalangan kita yang tidak dapat tidur …

Kawal Bacaan Kolestrol Dalam Badan

cholestrol

Apa Itu Kolestrol? Kolestrol di dalam badan kita dihasilkan oleh hati dan boleh didapati melalui makanan. Kolestrol berfungsi untuk membina dinding sel, membantu mencernakan lemak dan menghasilkan sesetengah hormon. Jenis-jenis Kolestrol Kolestrol memerlukan protein untuk bergerak di dalam salur darah. Protien ini menjadi agen pengangkutan kepada kolestrol ini dikenali sebagai lipoprotein. Terdapat 2 jenis lipoprotein …