Category «Tips Berpantang»

Tips Atasi Sakit Pinggang Macam Nak Tercabut Dalam Pantang

cara pantang terbaik

Sakit belakang adalah masalah yang sering melanda kebanyakan ibu yang baru lepas bersalin. Memang terseksa sangat. Dah lah luka bersalin masih baru, di tambah pula masalah sakit belakang yang semakin menyucuk-nyucuk. Memang tak tertanggung.         Masih segar di ingatan, saat melahirkan anak kedua 3 tahun lepas. Kelahiran yang mengujakan kerana ia merupakan …

Bidan Yang Dipercayai Untuk Mengurut Selepas Bersalin

kepentingan mengurut dalam pantang

Salah satu perkara yang sering dimasukkan ke dalam checklist bakal ibu menjelang kelahiran bayi adalah mencari bidan untuk mengurut selepas pantang.   Sejauh mana kepentingan mengurut selepas pantang ni? Pada saya sangat penting kerana mengurut dalam pantang ni dapat membantu para ibu untuk menghilangkan lenguh-lenguh badan, naikkan peranakan, menghilangkan urat simpul dan mencergaskan kembali tubuh …

Vitamin Moden Bantu Ibu Berpantang Lebih Cergas Tanpa Sembelit

cara berpantang cara moden dan tradisional

Berpantang sama ada secara trsdisional atau moden adalah pilihan hati para ibu sekalian. Setaip satu tu ada kelebihan masing-masing. Nak gabung atau ambil mana-mana kebaikan kedua-duanya pun, boleh jer. Tapi sekarang ni, ramai yang suka pilih berpantang cara moden. Mudah kekdahnya 😛 Apa yang paling penting sewaktu berpantang, tiada lagi masalah trauma sembelit, luka lambat …

8 Tips Persediaan Berpantang Selepas Bersalin Agar Badan Kembali Seperti Anak Dara

cara berpantang cara moden dan tradisional

Berpantang adalah amalan yang wajib dilakukan oleh para ibu yang baru lepas melahirkan anak. Tidak kiralah secara tradisonal atau secara moden. Namun, bagi saya, pada zaman sekarang ni, gabungan pantang secara tradisional dan moden adalah pilihan terbaik. Yang penting, sebab nak jaga kesihatan ibu dan bayi.   Kepentingan Berpantang Yang Sering Para Ibu Abaikan Proses …

Tips Penjagaan Kesihatan & Diet Ibu Lepas Bersalin

diet sihat ibu lepas bersalin

Para ibu yang baru lepas bersalin perlu menjaga kesihatan dan diet mereka supaya dapat menyusukan bayi dengan betul. Penjagaan kesihatan yang baik selepas bersalin bukan sahaja dapat membantu ibu-ibu kekal sihat, bertenaga dan ceria, malah turut mempengaruhi perkembangan dan kesihatan si manja.   Kembali Ke Bentuk Asal Selepas Bersalin Tidak dinafikan, setiap wanita yang baru …

Pantang Secara Tradisional vs Pantang Secara Moden; Mana Satu Yang Paling Berkesan?

Pantang Tradisional vs Pantang Moden

Berpantang adalah satu tempoh pemulihan emosi dan tubuh badan seorang ibu yang telah melalui proses kelahiran. Macam-macam cara dan proses yang terlibat sewaktu tempoh berpantang ni. Walaupun sebelum ni, para ibu kebanyakkannya berpantang secara tradisional, namun sejak kebelakangan ini, berpantang secara moden telah menjadi semakin popular. Kalau kita seorang ibu muda yang jenis nak cepat …

Tips Cepat Sihat, Bertenaga & Tidak Sembelit Sewaktu Berpantang

berpantang secara sihat, bertenaga dan tanpa sembelit

Setiap ibu bapa pasti gembira di saat menimang cahaya mata. Namun tempoh berpantang sering menjadi trauma kepada si ibu terutamanya yang pernah mengalami masalah seperti keletihan dan sembelit sewaktu berpantang.   Masalah Sewaktu Berpantang Sembelit Sembelit merupakan antara perkara yang paling digeruni oleh ibu-ibu yang baru lepas bersalin. Tulah pasal banyak kes yang ibu-ibu betapa …