Category «Tips Supplement»

Kenapa Doktor Anti Suplemen?

Pernah tak, kalau kita sakit, masa kita pergi jumpa doktor dan tanyakan doktor, boleh tak kita nak makan suplemen, doktor tak benarkan. Malah ada sesetengah daripada doktor yang nampaknya betul-betul kecam dengan suplemen. Nampak benar doktor tu anti suplemen.       Suplemen atau makanan tambahan, adalah sesuatu yang masih kabur dan kurang diterima oleh …

Tips Jiwa Tenang & Hidup Kembali Bersemangat

Sebagai seorang manusia, walaupun kita memiliki segala-galanya, ada kemewahan, ada pangkat, ada nama dan kemasyhuran, tapi segalanya seperti tidak lengkap tanpa hadirnya rasa tenang dalam jiwa. Bila kita dah berserabut, segala apa yang kita miliki seperti tidak ada sebarang makna untuk kita. Sememangnya hidup kita ni penuh dengan cabaran. Yang membezakan cabaran tu adalah cara …

Kepentingan Antioksidan Untuk Kesihatan & Cegah Penyakit Kronik

vivix bantu cegah penyakit kronik

  Antioksidan, antioksidan ni apa? Apa penting sangat antioksidan untuk kita ni? Wajib ke kita nak amalkan antioksidan ni?   Bahan antioksidan merupakan bahan kimia yang diperlukan oleh tubuh untuk meneutralkan radikal bebas dan mencegah kerosakan yang disebabkan oleh radikal bebas terhadap sel normal, protein dan lemak.   Bahan antioksidan ni, dia akan menstabilkan radikal …

Limpahan Sayur Organik Dalam Produk Suplemen

Siapa kat sini yang suka makan lobak merah a.k.a carrot? Best kan carrot ni? Kalau kalau buat air carrot susu, perghh, dah la lemak berkrim, sedap, buat sejuk-sejuk, terasa hilang dahaga di saat kehausan. Kalau kat rumah saya, bekalan carrot ni memang sentiasa ada. Kalau terputus pun selalunya sekejap je lah. Carrot ni biasa saya …

Suplemen Kesihatan Kegemaran Saya

Setiap orang biasanya ambil suplemen untuk tujuan yang sama iaitu menjaga kesihatan. Tak kiralah apa-apa masalah yang kita dapati, macam resdung ke, migrain ke, sakit kepala ke, masalah jantung, darah tinggi, kencing manis, strok, kanser dan sebagainya, semuanya sebab kita nak sihat. Tak nak dah ada segala masalah kesihatan yang kita hadapi sekarang. Bila masalah …

Tips Masa Terbaik Ambil Vitamin Agar Penyerapan Paling Optimum

body timing for vitamin

Sekarang ni dah ramai yang mula sedar akan kepentingan mengambil makanan tambahan atau vitamin bagi menampung keperluan tubuh badan untuk kekal sihat. Sebabnya, banyak je makanan “sihat” yang sebenarnya tidak sihat di mana-mana pada zaman serba canggih dan segera ni.Tapi timbul pula persoalan tentang bilakah masa terbaik ambil vitamin?   Bilakah Waktu Terbaik Makan Vitamin? …

Tarikh Luput Bukanlah Kayu Ukur Sebenar Pengambilan Suplemen, Betulkah?

makan suplemen yang telah tamat tempoh

Tarikh luput (expired date) bagi barang yang dibeli termasuklah suplemen atau makanan tambahan menjadi aspek utama yang diperiksa terlebih dahulu. Walaupun kebanyakan tarikh luput suplemen adalah agak panjang daripada tarikh pengilangannya, memeriksa tarikh tersebut adalah suatu kemestian. Sudah menjadi kebiasaan kita untuk mendapatkan atau memborong lebih suplemen pada harga promosi kerana biasanya harga yang ditawarkan …