Sakitnya Susu Tersumbat!!!

Rasanya ramai ibu yang pernah mengalami masalah susu tersumbat atau bengkak susu kan? Biasanya ia berlaku di awal kelahiran bayi. Betapa terseksanya sehingga tak dapat digambarkan dengan kata-kata. Dah lah dalam pantang dan badan masih lemah, ditambah pula terkena susu tersumbat, boleh demam dan sakit urat badan sehingga ke bahagian belikat. Ada teman saya tu, …

Selamatkah Beri Garam Pada Bayi?

Selalu kita dengar garam bukit memang bagus dari garam biasa kan? Malah ada di antara para ibu yang telah menambah garam ke dalam menu si manja yang baru diperkenalkan dengan makanan pejal. Persoalannya, bahaya tak garam ni untuk bayi kita? Menurut Dr. Zubaidi, memberikan sebarang jenis garam kepada bayi, terutama yang berumur satu tahun ke …

Betul Ke Set Penyusuan Shaklee Banyakkan Susu Ibu?

set menyusu shaklee supplement lengkap bagi ibu menyusu

Kini semakin ramai ibu yang telah celik tentang khasiat susu badan dan terus berusaha untuk menyusu anak mereka seboleh-bolehnya sehingga berumur dua tahun. Namun, dalam keghairahan ingin menyusu secara terus, sering berlaku kes susu merudum. Justeru itu, pelbagai cara dilakukan bagi memewahkan kembali susu mereka termasuklah pengambilan suplemen. Apa yang perlu kita fahami terlebih dahulu …

Kebaikan & Khasiat Alfafa Shaklee Sepanjang Zaman

Sumber Zat Makanan Semulajadi dan Klorofil Alfafa merupakan pusat pengumpulan segala nutrien. Ia adalah pohon renek dan rendang yang berakar panjang dan jauh ke dalam tanah; menganjur sedalam enam meter ke bawah  yang membolehkan ia menyerap pelbagai jenis zat  dan mineral daripada mendapan di dalam tanah. Sementara itu, daunnya pula mengumpul klorofil yang banyak melalui …

Collagen Powder Shaklee Memang Mantap

SCP shaklee collagen powder

Kali ni saya nak berkongsi perihal Collagen Powder Shaklee pula memandangkan Shaklee tengah buat promosi hebat dengan produk ni. Saya pun pernah mengambil Collagen ni, mulanya saya tak berapa perasan perubahan yang dialami sehinggalah ada yang menegur nampak kulit wajah saya makin cantik dan gebu, diaorang tanya pakai apa?   Masa tu saya langsung tak …

VitaLea Iron Formula Ibu Segala Multivitamin

VitaLea Iron Formula merupakan salah satu lagi multivitamin dan multimineral Shaklee yang fungsinya sangat hebat dan boleh dikatakan sebagai ibu segala multivitamin yang ada. Ini adalah kerana VitaLea merupakan supplement seimbang dan komprehensif yang dihasilkan dengan Sains terbaik Shaklee yang mempunyai harga mampu milik. VitaLea dirumus khas bagi memenuhi keperluan 28 vitamin dan mineral penting …

Segmen – Saya Mahu Ditegur

Fuhhh….sebenarnya cuak juga saya nak buat entry ni sebab website saya ni baru lahir, jadi sah-sahlah lompang sana sini. Tapi demi kebaikan untuk website ini sendiri, saya gagahkan juga untuk menyertai Segmen – Saya Mahu Ditegur ni. Pertamanya terima kasih buat teman saya, Deeja yang bagitau pasal segmen ini. Juga terima kasih kepada pihak penganjur, …

Cara Bancuh ESP Shaklee

Resipi Cara Bancuh ESP

Jangan tak tahu, ESP Shaklee ini boleh dipelbagaikan cara bancuhannya. Semuanya bergantung kepada selera anda. Kalau saya, memang saya suka bancuh satu sudu ESP Shaklee ni dengan milo. Pastu campur sikit dengan susu tepung dan kalau nak rasa manis, boleh tambah dengan gula. Gula tu sikit jer tau, elok-elok nak sihat, karang ada penyakit lain …

Kebaikan ESP Shaklee

energizing soy protein

APA ITU ESP SHAKLEE? ESP Shaklee ialah Energizing Soy Protein didatangkan di dalam bentuk serbuk. ESP merupakan sumber protein soya terbaik. Protein sangat penting bagi badan kita kerana keseluruhan pembentukan badan kita bermula daripada sel, plasma, enzim, antibodi, rambut, kulit, hemoglobin, otot, tulang dan sebagainya dihasilkan daripada protein. Dengan kata lain, protein menjadi keperluan utama …