Tips Atasi Masalah Rutin Mak Anak Ramai

Alhamdulillah, bersyukurlah kalau kita dikurniakan anak yang ramai. Jangan keluh-kesah atau merungut penat kerana ramai lagi yang dah lama berkahwin tapi takde zuriat. Cuma mak-mak anak ramai ni, perlu juga fikirkan masalah yang bakal dihadapi mereka kalau kekurangan Kalsium.

 

Akibat Kekurangan Kalsium Kepada Ibu Anak Ramai

​Masalah ibu-ibu yang mengandung dan beranak berkali-kali akibat kekurangan Kalsiuam ialah:-
1. Gigi cepat rosak, gigi longgar, sakit gusi dan macam-macam masalah gigi.
2. Sakit pinggang.
3. Settok karrung (kaki cramp..hehe)
4. Jalan-jalan pun dengar bunyi TULANG krup krap krup krap
5. Sakit lutut, sakit sendi.
Tahukah ibu-ibu,

Kalsium di dalam badan kita ni terus digunakan tanpa henti dalam proses mengandung, menyusu dan juga menopause?
Ya…

Terus digunakan tanpa tinggalkan untuk kita sikit pun. Malah, bukan sahaja kalsium dalam badan sahaja terus digunakan tetapi kalsium dalam tulang juga akan diambil sedikit demi sedikit.

Disebabkan semakin hari semakin hilang kalsium, maka datanglah sakit-sakit yang tersenarai di atas tu. Lebih parah lagi jika kita terkena masalah tulang rapuh atau reput yang dikenali sebagai Osteoporosis.

Terjatuh sikit je tiba-tiba tulang patah.
Sebab?
Tulang dah reputlah. Takutnyaaaaa!!!
Ya…

Ia bukanlah penyakit yang kita terus nampak di mata. Ia datang secara perlahan-lahan. Sedikit demi sedikit. Makin kita biarkan, makin parah jadinya.
Usah biarkan diri kita merana sebelum masanya. Tambahkan bekalan kalsium di dalam badan jika mahu terus kekal cergas dan mampu bergerak sehingga usia lanjut.

 


Pilihlah kalsium lengkap dengan Vitamin D dan Magnesium untuk penyerapan sempurna.


Tapi kalau Ostematrix yang sokmo out of stock ni tak dapat diperolehi, jangan risau, ganti je dengan Collagen dan VitaLea. Bukan sahaja mak-mak bakal dapat tulang dan sendi yang kuat, wajah pun makin glowing nanti 🙂

 

Kalau nak dapatkan semua ni, hubungi saya tau 🙂

 

 

Sharing Is Caring, Caring Is Loving, Loving Is Everything

Naimah Wahab

SMS/WhatApps: 019 – 937 7380

(Atau klik terus untuk WhatApps: www.wasap.my/60199377380)

Page: Myliferia

Shaklee ID: 1001144

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge