1 Sebab Utama Kenapa Kita Perlukan Suplemen; Betul Tak?

Saya memang hari-hari makan ikut piramid makanan, siap bersukat bagai. Pastu senam pun setiap hari sampai peluh tu toksah cakap lah.

Saya yakin saya sihat. Tak perlu vitamin suplemen ni semua.

Kenapa nak suruh saya makan suplemen jugak ni???

Orang bisnes kan, nak nega, nak kaut untung lettew!!!!

Treeettttttt!!!!!

Persoalannya, betulkah kita tidak perlukan suplemen?

Ya mungkin pada zaman nenek kepada nenek moyang kita dulu.

Dengan diaorang padi tanam sendiri, sayur petik belakang rumah, ayam, kerbau, lembu, ikan pelihara sendiri, tak pun yang tangkap kat laut atau sungai.

Dengan penggunaan baja taik ayam, mandi air telaga atau sungai dan sebagainya tu, memang kita terlalu dekat dengan alam semulajadi.

Tapi, dengan keadaan kita yang walaupun jaga makan dan selalu bersenam, tapi pencemaran dari setiap arah dan tidak boleh dikawal, memang sangat perlukan suplemen.

Ni bagi orang yang dah rasa sihat sangat.

Kalau orang sakit, lagi lah perlukan suplemen.

Pasaipa plak?

Bila kita sakit, maknanya terdapat gangguan pada sel kita.

Sel yang tak cukup nutrisi ni akan jadi lemah dan terdedah pada serangan anasir jahat. Jadi sel kita sukar nak teruskan hidup mereka secara sihat.

Justeru itu, kita perlu bekalkan zat yang secukupnya untuk sel kita ni kembali bertenaga dan sihat. Nanti badan kita pun beransur sihat.

 

Salah satu sebab kita perlukan suplemen ialah:-

 

**Vitamin Penting Tidak Dapat Dihasilkan Sendiri Tubuh**

 

Kita memerlukan sekurang-kurangnya 13 jenis vitamin untuk pertumbuhan yang optimum.

Di antaranya ialah Vitamin A, C, D, E, K dan B (Tiamin, Riboflavin, Niasin, Asid Pantotenat, Biotin, Vitamin B6, Vitamin B12 dan Asid Folik).

Walaupun mempunyai peranan yang sangat penting, badan hanya dapat menghasilkan Vitamin D dan K dalam bentuk provitamin yang tidak aktif.

Sumber pelbagai vitamin diperolehi daripada makanan seperti buah-buahan, sayur-sayuran dan suplemen.

Nampak tak betapa pentingnya suplemen untuk tubuh kita?

Ni baru salah satu sebab utama kenapa kita perlukan suplemen. Sebenarnya, banyak sangat sebab kenapa suplemen dah jadi satu keperluan terutamanya pada masa sekarang.

Tapi ingat tau, jangan sebarangan je main rembat suplemen.

Pilihlah yang semulajadi agar terjamin selamat dan berkesan. Penting juga kalau suplemen tersebut mesra alam macam Shaklee.

 

 

 

 

Suplemen keluaran Shaklee adalah pilihan terbaik kerana dihasilkan melalui kajian para saintis hebat serta diperkukuhkan lagi dengan Landmark Study.

 

 

 

tips sihat cergas sepanjang hari

 

 

Tapi, rasanya, dengan satu sebab ni ajer pun kita dah ta boleh sangkal kan kenapa perlu juga nak dapatkan vitamin tambahan.

 

 

Nak try makan suplemen tapi tak tahu nak pilih yang mana satu?

 

 

 

Kalau perlukan khidmat nasihat akak tentang suplemen pilihan ni, boleh whatapps 019-937 7380 atau klik terus pada pautan  https://goo.gl/JXQ3bC.

 

Semoga dengan mengamalkan suplemen secara konsisten, kesihatan kita akan lebih baik. Kualiti hidup juga semakin meningkat.

 

 

Sharing Is Caring, Caring Is Loving, Loving Is Everything

Naimah Wahab

SMS/WhatApps: 019 – 937 7380

Page: Myliferia

Shaklee ID: 1001144

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge