20 Senaman Peha & Punggung Ala-ala Kevin Zahri

Badan dah slim, tapi bila pakai baju pasang, part kain atau seluar pulak yang sendat. Baju yang sesuai bersaiz S tapi seluar atau kain, saiz L. Stress dan pening satu hari nak cari baju baju yang sesuai.

 

Pernah tak anda menghadapi situasi macam ni? Rasa macam geram dan bengang jer, kan? Kalau badan kita berbentuk pear memang inilah masalah yang sering terjadi. Tapi jangan risau, ada ikhtiar yang boleh dicuba. Apa kata try buat senaman peha dan punggung ni. Lepas ni tak perlu susah payah dah nak cari baju idaman.

 

Cara Mudah Kecilkan Peha & Punggung

Pastikan anda lakukan setiap senaman dengan konsisten dan bersungguh-sungguh.

 

Pakar Nutrisi serta Jurulatih Peribadi Kecergasan, Kevin Zahri berkongsi tentang 20 jenis senaman yang boleh membantu kita mengecilkan peha dan punggung dengan lebih berkesan. Beliau kini sangat popular dengan program kuruskan badan Jom Kurus 1 Malaysia (JK1M).

Tapi sebelum tu kita layan video seorang ibu muda yang dah berjaya turun berat badan lepas bersalin sebanyak 20 KG! Macam tak percaya jer kan? Silalah percaya…hehe

 

 

Panduan & Amaran Sebelum Senaman Kecilkan Peha & Punggung

 

1) Senaman berikut termasuk senaman impak tinggi dan mungkin tidak bersesuaian untuk semua orang. Jadi, sesuaikan dengan kebolehan dan kemampuan diri kita.

2) Sekiranya berasa ragu-ragu, dapatkan panduan daripada jurulatih atau kebenaran daripada doktor terlebih dahulu.

3) Berhenti sekiranya kita berasa loya, pening, tidak boleh bernafas atau lain-lain keadaan yang boleh membahayakan diri.

4) Pastikan kita memakai kasut dan pakaian yang sesuai serta keadaan sekeliling selamat.

 

Di antara jenis senaman peha dan punggung tersebut termasuklah:-

 

1) Squats

2) Prisoner Squats

3) Step Back Lunges

4) Single Leg Raises

5) Jump Squats

6) Single Leg Bridge

7) Sumo Squats

8) Sumo Squats 2

9) Jump Lunges

10) Jumping Jacks (Lompatan Bintang)

11) Single Leg Squats

12) 3-Point Leg Lifts

13) Toe Squats

14) Single Leg Dead Lift

15) Ball Slam Squats

16) Side Lying Leg Lifts

17) Calf Raises

18) Lunges + Kick

19) Knee/Leg Raises

20) Single Leg Kickbacks

 

Untuk lebih jelas lagi, boleh lihat gerakan senaman dengan klik pada gambar di bawah ini:-

 

Cara Mudah Kecilkan Peha & Punggung

 

Justeru itu, rajin-rajinlah bersenam seperti cara senaman yang disyorkan. Boleh dilakukan di mana sahaja untuk mendapatkan peha serta punggug yang cantik, sihat dan seksi.

 

Selain bersenam, kita perlu juga menjaga pemakanan yang seimbang. Ini kerana diet dan penjagaan badan terbaik adalah gabungan di antara dua perkara tersebut.

 

Sebagai bonus tambahan, boleh ambil suplemen. Tapi AWAS!!! Suplemen bukan pengganti ubat dan bukan pengganti makanan seimbang harian kita. Suplemen hanya berfungsi untuk top up mana-mana nutrisi yang kurang di dalam tubuh kita. Cukup nutrisi, kerja-kerja nak kurus lagi efisyen.

 

Baca juga tentang:-

Hubungkait Metabolisma Dengan Pembakaran Kalori.

5 Cara Meningkatkan Metabolisma

Tips Kuruskan Badan Dalam Masa 7 Hari

Tips Mudah Mengurangkan Kalori Harian

 

Koleksi Video Testimoni Shaklee Effect Yang Super Best

Video Testimoni Wajib Tengok, Luahan Daripada Hati Yang Paling Dalam. Semuanya ringkas, padat dan menarik šŸ™‚

 

Ibu sihat, keluarga bahagia, ibu bijak, rumahtangga sejahtera šŸ™‚

 

Sharing Is Caring, Caring Is Loving, Loving Is Everything

 

Naimah Wahab

SMS/WhatApps: 019 – 937 7380

Facebook: Naimah Wahab

Shaklee ID: 1001144

 

 

4 Comments

  1. shiqin sunshine November 8, 2014
    • Naimah Wahab November 12, 2014
  2. suri November 10, 2014

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge