3 Resipi Mudah Air Detox Bagi Menyingkirkan Toksin Berbahaya

Detoksifikasi adalah salah satu kaedah yang perlu dilalui oleh tubuh kita untuk kekal sihat, langsing dan menawan. Pelbagai kaedah digunakan untuk detoks ni termasuklah dengan makanan, minuman dan suplemen.

 

Kenapa Perlu Detoks?

Detoks ni sangat penting sebab badan kita ni dah lama dipenuhi toksin. Tidak kiralah daripada makanan dan minuman yang kita makan atau daripada persekitaran yang tercemar.

Mana kita nak jamin makanan dan minuman yang masuk ke dalam tubuh kita sekarang ni 100% benar-benar sihat dan selamat kan? Buah-buahan dan sayur-sayuran segar pun boleh tercemar dengan bahan kimia.

Apatah lagi kalau kita ni jenis suka makanan segera atau makanan ringan (junk food). Kalau udara tu, manalah kita nak elak daripada terhidup gas-gas yang tidak sihat daripada kilang serta asap kenderaan, ye tak?

Tu semua toksin yang akan membahayakan kesihatan serta boleh mendatangkan pelbagai penyakit.

Selain daripada itu, toksin juga menjadi salah satu punca masalah kegemukan dan masalah kulit sukar untuk ditangani.

 

Kaedah Detoks Yang Mudah

Salah satu cara untuk detoks tubuh ialah dengan melalui penyediaan air detoks.Boleh rujuk video kat bawah ni:-

 

 

Sangat mudah dan menyegarkan. Lepas ni boleh pakat ramai-ramai kita buat air detoks ni. Detoks segala penyakit dan toksin dari tubuh agar kita terus sihat dan cergas 🙂

 

Sharing Is Caring, Caring Is Loving, Loving Is Everything

 

Naimah Wahab

SMS/WhatApps: 019 – 937 7380

Page: KurusLangsingSebelumRaya

Shaklee ID: 1001144

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge