Anak Panik Cari Cara Turunkan Gula Dalam Darah Ayah Supaya Kaki Tidak Dipotong

Termenung panjang Salina apabila mendapat pengkhabaran yang ayahnya terpaksa dipotong kaki akibat kencing manis dalam masa 2 bulan dari sekarang.

Luluh jiwa mudanya nak membayangkan yang ayahnya bakal menjadi kudung sebelah lagi.

Dia yang mendengar khabar ni pun terasa seakan batu berat menghempap kepala dan dadanya, apatah lagi ayah dia yang terpaksa sipotong kakinya.

Masih terngiang-ngiang lagi suara sayu ayahnya yang berbual di talian telefon petang kelmarin.

 

 

cara turunkan gula dalam darah pesakit diabetes

 

 

“Assalamualaikum ayah, ayah apa khabar?”, nada ceria Salina seperti selalu tatkala menerima panggilan daripada ayahnya.

“Ayah Alhamdulih….”, getaran suara ayahnya agak berlainan daripada biasa membuatkan Salina dah rasa tak sedap hati.

“Ayah pergi check up kencing manis pagi tadi. Gula ayah tinggi kalini. Doktor kata dah nampak petanda tisu kaki kanan ayah ni seperti nak rosak,” sambung ayahnya lagi dengan suara yang agak lirih.

Tiba-tiba jantung Salina berdegup kencang. Janganlah ada apa-apa yang menakutkan.

“Lagi, doktor ada cakap apa-apa lagi tak, ayah?” Soal Salina dengan harapan yang ayahnya akan ok.

“Doktor cakap…doktor kata….kaki ayah terpaksa dipotong. Doktor beri tempoh… 2 bulan. Kalau kencing manis ayah masih tak stabil, memang takde cara lain dah doktor kata, potong kaki jerlah penyelesaiannya,” bagitau ayah Salina dalam suara yang tersekat-sekat.

Hampir terlucut handphone daripada genggaman tangan Salina akibat terkejut dengan ayat terakhir ayahnya.

Walaupun ayahnya kedengaran pasrah, tapi Salina tahu, jauh di sudut hati ayahnya, tak mahu kakinya dipotong.  

Salina baru teringat yang kaki ayahnya pernah terkena ulser 2 bulan lepas. Berkemungkinan ulser tu dah semakin teruk kerana menurut ayahnya, ulser tersebut sudah bernanah. 

Kalau menurut doktor, masalah ayahnya dikenali sebagai gangrene (gangren).

Salina menarik nafas dalam-dalam dan menghela kembali nafasnya perlahan-lahan. Cuba mencari ketenagan serta mendapatkan kekuatan.

Tempoh 2 bulan walaupun kedengaran agak lama, tapi sebenarnya sangat singkat untuk mereka sekeluarga mencari penawar bagi penyakit ayahnya. Situasi ni memang membuatkan Salina menjadi panik, cemas dan berdebar-debar.

Tanpa berlengah lagi, Salina terus “google” ‘penawar kencing manis’ serta ‘cara turunkan gula kencing manis’.

Hasil pencariannya, ramai sangat yang mencadangkan suplemen Vivix bagi membantu pesakit kencing manis menurunkan paras gula dalam darah.

Setelah membuat serba sedikit pembacaan tentang produk dan latar belakang syarikat pengeluar Vivix ni, Salina tanpa ragu-ragu bertekad nak ikhtiarkan Vivix untuk ayahnya.

Salina mendapatkan 2 botol Vivix seperti yang disarankan. Lagipun, lepas membuat kira-kira, pembelian twinpack Vivix lebih menjimatkan. 

Dah lah dapat harga ahli yang jauh lebih untung, dapat free membership, free shipping dan cash bonus lagi.

Jadi, pada Salina, alang-alang nak try Vivix untuk ayahnya ni, biarlah berbelanja secara bijak juga.

 

 

Resveratrol vivix bantu mengurangkan kerintangan insulin pesakit kencing manis

 

Walaupun pada peringkat awal Salina rasa harga Vivix agak mahal, tapi melihatkan kesan yang sungguh luar biasa melalui perkongsian pesakit diabetes yang lain, dia dah tak hiraukan lagi soal harga tu. 

Yang penting, kaki ayahnya mesti diselamatkan dulu. Duit boleh dicari. Ayahnya yang telah banyak berkorban untuk mereka sekeluarga hanyalah seorang ni je yang dia ada.

Selang seminggu ayah Salina mengamalkan Vivix, perubahan paling ketara yang dapat ayahnya rasai adalah terasa semakin bertenaga. Selera makan pun bertambah.

Tak macam yang sebelum ni, nampak sangat kurus, cengkung dan bermaya. Nak makan pun tiada selera. Bila dapat tahu kaki nak kene potong akibat diabetes, lagilah ayah Salina jadi lemah. Terus down dan semakin lesu.

Naik risau mereka sekeluarga terutamanya emak Salina.

Dua minggu selepas mengamalkan Vivix, ayah Salina perlu melakukan pemeriksaan susulan untuk memantau tahap gula dalam darah ayahnya.

Ya Allah, semua orang gemnira bercampur kaget. Bacaan gula ayah Salina telah turun dengan banyaknya berbanding sebelum ini yang sukar sangat nak turun. Daripada bacaan 20, menjunam turun kepada bacaan 12.

Dua minggu kemudiannya, daripada bacaan 12, turun pula kepada bacaan 8.

Doktor sangat terkejut bercampur kagum. Salina sekeluarga, apatah lagi. Mereka semua macam tak percaya mendengar pengkhabaran gembira yang disambut dengan penuh kesyukuran ni.

Malah, apabila diberitahu yang ayah Salina ni ada mengamalkan suplemen antioksidan, Vivix di samping mengambil ubat doktor, doktor berkenaan dengan senang hati menyuruh ayah Salina meneruskan pengambilan suplemen Vivix ni.

Selepas 2 minggu mengambil Vivix untuk botol ke-2, bacaan gula ayah Salina telah kembali stabil dan paling menggembirakan hati Salina sekeluarga apabila doktor mengesahkan yang kaki ayahnya tidak jadi dipotong.

Ulser pada bahagian kaki kanan ayahnya beransur sembuh dan nanah pun sudah tiada.

Alhamdulillah. Sujud syukur mereka sekeluarga.

 

 

 

 

 

Sejak daripada detik kesembuhan ayahnya, Salina tidak putus-putus berkongsi tentang kebaikan Vivix yang telah menyelamatkan kaki ayahnya daripada dipotong. Sudah semestinyalah dengan izin daripada Allah.

Ramai juga saudara mara serta kenalan Salina yang sangat berpuas hati dan kagum dengan kesan pengambilan Vivix secara konsisten terhadap masalah kesihatan mereka.

 

| Baca jugaProduk Bantu Turunkan Bacaan Gula Dalam Darah Pesakit Diabetes

 

Ingin mendapatkan Vivix bagi membantu masalah diabetes?

 

Cara Order Vivix Untuk Bantu Turunkan Bacaan Gula dalam Darah

Bagi mendapatkan kesan yang lebih efisyen, pesakit diabetes sangat disyorkan untuk mengambil 2 botol Vivix sebagaimana yang diamalkan oleh bapa Salina secara konsisten terlebih dahulu.

Untuk order sendiri twinpak Vivix secara online, klik pada ikon di bawah:-

cara buat pembelian vivix online

 

Untuk mendapatkan penjimatan dan keuntungan berganda, boleh hubungi saya seperti berikut:

 

Sharing Is Caring, Caring Is Loving, Loving Is Everything

Naimah Wahab

SMS/WhatApps: 019 – 937 7380

(Atau klik terus untuk WhatApps: www.wasap.my/60199377380)

Page: Myliferia

Shaklee ID: 1001144

 

4 Comments

  1. Sithy Harjieah May 3, 2017
    • Naimah Wahab May 3, 2017
  2. Wan norasiah May 4, 2017

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge