Bagaimana Protein Berperanan Menyokong Proses Kurus

Assalamualaikum dan salam sejahtera 🙂

Menjadi kurus dan langsing sekaligus mempunyai penampilan yang menarik adalah impian semua orang, kan?

 

Namun demikian, dalam keghairahan untuk mendapatkan berat badan yang ideal, diet serta panduan pemakanan dan senaman betul tidak boleh diabaikan.

 

Pemilihan supplement juga sangat penting. Justeru itu, Shaklee turut menawarkan Set Kurus yang lengkap bagi menyokong proses kurus tersebut.

 

3B  merupakan proses kurus paling optimum kerana merangkumi kitaran lengkap bagi misi inch loss diikuti weight loss3B ialah Bakar – Buang – Bina.

Berkenaan protein yang menjadi topik kali ini berada di dalam proses Bina.

 

Kenapa proses terakhir?

 

Ini kerana masih ramai orang yang ingin kurus hanya mementingan proses Bakar (Omega/Lecithin) dan Buang (Alfafa/Herblax) sahaja tanpa mengambil kira proses Bina.

 

Apakah Kepentingan Bina Untuk Kurus?

 

Setelah tubuh kita melalui proses pembakaran dan pembuangan lemak badan, terdapat ruang-ruang kosong di bahagian tersebut. Inilah punca salah satu sebab kulit jadi menggelember dan tidak cantik. Bayangkan, badan dah kurus, tapi menggelember sana sini….eeeiii

Sebab tu, dalam proses Bina, salah satu produk yang kaya protein ditawarkan oleh Shaklee ialah ESP.

 

kurangkan saiz

 

Apa Kaitan Protein Dengan Kurus?

 

Protein merupakan komponen asas bagi tubuh. Otot-otot kita turut dibina dengan protein. Justeru itu, ruangan kosong yang ada selepas proses Bina dan Buang tadi akan diisi dan diganti dengan otot-otot yang sihat. Tak kasi chance lah pada lemak-lemak baru untuk bertenggek. 😛

Hasilnya, komposisi tubuh yang lagi pejal dan lebih mantap.

Sebagaimana yang saya selalu saya nyatakakan, tubuh yang lagi banyak otot, akan mempunyai metabolisma yang lebih tinggi. Apabila metabolisma tinggi, kadar pembakaran kalori juga makin meningkat.

 

 

soya adalah sumber protein

 

Kenapa ESP Shaklee?

 

Sudah pastilah ESP Shaklee menjadi pilihan kerana ianya 100% semulajadi, non-GMO produk dan diproses dengan air sepenuhnya, bukan bahan kimia.

Kesan sampingannya, badan kekal cergas bertenaga berpanjangan, kurang lapar, kulit semakin cantik, kuku dan rambut semakin berkilat, milk booster, susu pekat dan banyak lagi.

 

Nota: ESP sesuai untuk semua golongan dewasa lelaki dan wanita. Pesakit buah pinggang tidak disarankan mengambil ESP kerana protein akan membebankan lagi buah pinggang.

 

Bonus Untuk Anda!!!

 

Untuk bulan Mac 2014 ini, sekiranya anda mendapatkan 2 canister ESP daripada saya, eBook istimewa bakal menjdi milik anda. Cepat-cepat grab peluang ini tau 🙂

 

Peluang Kewangan

Kalau anda berminat nak buat duit dengan ESP, khas untuk bulan Mac 2014 ini, bolehlah hubungi saya segera.

 

Sekiranya anda berminat untuk mencuba dan mendapatkan ESP yang memang terkenal sebagai Hot Seller Stuf kat Shaklee ni, boleh hubungi saya seperti maklumat di bawah.

 

Terima kasih :)

 

Shaklee Independent Distributor

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge