Cara Mudah Mengesan Penyakit Melalui Jerawat

Kalau perasan, biasanya jerawat yang keluar pada wajah kita akan muncul pada tempat yang sama. Lepas dah surut, kecut dan hilang, nanti akan muncul balik dekat kawasan yang berdekatan kan? Sebenarnya, setiap jerawat yang keluar pada mana-mana bahagian kat wajah kita ni, ada tersembunyi cerita kesihatan dalaman tubuh kita.

Macam saya semasa remaja dulu-dulu, selalunya jerawat suka nak bertenggek kat pipi atau pun dekat dagu. Sekali sekala keluar jerawat batu tu, seksalah jugak. Sakit! Mesti nak try macam-macam tips nak kulit cantik berseri.

 

jerawat punca penyakit

Kalau zon 5 dan 9 ni memang ramai yang terlibat kan? Mesti banyak kes jerawat yang keluar kat pipi. Sebabnya ia melibatkan sistem respiratori, iaitu pernafasan. Puncanya sebab merokok dan pencemaran udara. Memang kita tak boleh nak elak kan?

Zon 12 ni pun selalu gak orang terlibat. Sebabnya perut. Ianya berpunca daripada pengumpulan toksin akibat pemakanan. Kita kan makan ikut suka selera jer, tu lah ramai yang ada masalah penghadaman ni.

 

Selalunya kalau kita nak hilangkan jerawat ni adalah dengan jaga pemakanan, ambil yang seimbang, lakukan aktiviti fizikal. Bila dalaman kita sihat, maka akan terpancarlah kat luaran tu.

Selain daripada tu, sangat disyorkan melakukan detoks (detox) badan, kalau boleh buat detox parasit pun lagi bagus. Set detoks ni pun bantu tingkatkan imun tubuh nak lawan kuman penyebab penyakit, sekaligus jerawat tu. Jadi, detoks ni bukan untuk kurus jer tau!

Nanti saya cerita lebih panjang lebar tentang detoks dan detoks parasit ni. Kalau ada apa-apa kemushykilan, jangan lupa hubungi saya 🙂

 

Sharing Is Caring, Caring Is Loving, Loving Is Everything

Naimah Wahab

SMS/WhatApps: 019 – 937 7380

Page: Myliferia

Shaklee ID: 1001144

2 Comments

  1. Afiqah March 22, 2016

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge