Rahsia Kulit Cantik Berseri

Kecantikan menang sinonim dengan wanita tapi orang lelaki zaman sekarang ni pun memang tak kalah dalam menjaga penampilan diri. Apa salahnya kalau kita nak kelihatan menarik dan kemas. Asalkan tidak melampaui batas-batas yang telah disyariatkan.

 

wajah cantik berseri

 

Dalam pada kebanjiran pelbagai jenis produk kecantikan di pasaran, Shaklee tidak ketinggalan dalam menampilan pilihan-pilihan untuk kecantikan dan kesihatan dalaman dan luaran. Yang pastinya, produk Shaklee adalah 100% semulajadi, berkesan, selamat dan mesra alam 🙂

Di antara supplement atau vitamin yang disyorkan untuk kecantikan ialah:-

 

 Cara mudah bancuh vivix

Vivix

Vivix yang merupakan agen anti-oksidan terunggul dengan resveratrol yang satu-satunya supplement yang bertindak sehingga peringkat DNA. Kalau ada budget lebih, memang sangat disarankan untuk mencuba Vivix ni.

 

Vivix telah diuji secara klinikal dan terbukti memperlahankan proses penuaan sel dengan 4 cara:

  • – meningkatkan sistem pertahanan sel
  • – meningkatkan tenaga sel
  • – memperbaiki sel
  • – mengoptimumkan potensi sel

 

Jadi dah nampak terang-terang yang Vivix ni adalah supplement terbaik untuk membantu kita kekal muda berseri di samping memberi kesihatan dalaman kerana Vivix sangat bagus untuk membantu kesihatan badan secara menyeluruh.

 

 

kolagen shaklee

Collagen

Collagen Shaklee ni diperbuat daripada sisik ikan merah. Ikan ini merupakan ikan laut dalam. Jadi sudah pastilah tidak terdedah dengan sebarang pencemaran dan kekotoran yang ada pada permukaan laut.

 

Collagen terbaik ini bukan sahaja membantu untuk mencantikkan kulit seluruh tubuh anda, malah turut membantu untuk menghilangkan kesan tumit pecah, melembutkan tangan, mengilatkan kuku serta menyinarkan rambut.

esp energizing soy protein shaklee

ESP

 

ESP ni pun salah satu supplement yang sangat bagus untuk orang nak cantik. Untuk makluman anda, sel badan kita akan mati selepas 21 hari. Maka, ESP yang kaya dengan protein soya ini akan bertindak membantu untuk membina sel-sel baru yang sihat.

ESP juga dapat membantu menghilangkan parut jerawat yang ada akibat daripada sel kulit yang telah mati.

vita e shaklee

Vitamin E

 

Vitamin E merupakan agen anti-oksidan dan anti-penuaan. Kalau jerawat pecah, sapu ajer dengan Vitamin E ni, inshaa Allah, cepat hilang jerawat tu.

 

 

Vitamin C membantu pembentukan kolagen iaitu sejenis protein yang menyusun tubuh manusia. Kolagen adalah struktur yang terlibat dalam pembinaan tulang, gigi, sendi, otot dan kulit. Perkataan kolagen itu sendiri berasal dari Yunani yang bererti lekat atau bersifat sebagai pelekat.Sebab itulah si pengamal akan mendapati kulitnya lebih licin, tegang dan cantik, dan luka cepat sembuh kerana ia membentuk perhubungan tisu badan yang kuat.Vitamin C

 

Vitamin C membantu pembentukan kolagen iaitu sejenis protein yang menyusun tubuh manusia. Kolagen adalah struktur yang terlibat di dalam pembentukan tulang, gigi, sendi, otot dan kulit.

 

Perkataan kolagen itu sendiri sebenarnya berasal dari Yunani yang bererti lekat atau bersifat pelekat. Sebab itu orang yang mengamalkannya akan mendapati kulit lebih licin, tegang dan cantik serta luka cepat sembuh kerana ia membentuk perhubungan tisu yang kuat.

 

masker produk shaklee

Vitamin-vitamin kat atas ni, selain daripada untuk dimakan atau diminum, nak buat masker pun boleh. Salah satu contoh masker yang mudah:-

 

  1. Sapukan muka dengan Vitamin E – pecahkan 1 tablet, ambil sedikit – baki simpan di dalam peti ais
  2. Bancuh ESP + Collagen Powder
  3. Sapukan bancuhan tersebut kat muka
  4. Biar sehingga kering
  5. Cuci muka

 

Lepas tu, rasailah perbezaannya. Mesti lepas ni nak buat lagi. Tapi masker jangan tiap-tiap hari tau. Cukup 2 – 3 kali seminggu jer.

 

Sekiranya anda mengamalkan pengambilan vitamin serta masker secara konsisten, ianya mampu membantu anda menyerikan wajah, menganjalkan kulit, mencegah jerawat serta melupuskan parut yang ada.

 

GLA Complex

 

GLA Complex Shaklee

 

GLA sangat membantu dalam menstabilkan hormon badan. Hormon yang tidak stabil menjadi salah satu punca jerawat sukar hilang. GLA turut berfungsi melembabkan kulit.

 

Gabungan vitamin di atas juga mampu  membantu anda mendapatkan kesihatan badan secara menyeluruh, tidak kira dalaman atau luaran.

 

Opppppsss…kalau anda dapatkan Set Kulit Cantik kat atas atau pembelian sehingga 200 points, ada bonus menanti anda iaitu:-

 

 Masker Shaklee

eBook 15 Resepi Masker

 cara makan vitamin shaklee

eBook Cara Makan Vitamin Shaklee

 

Kalau nak order, boleh hubungi saya,

 

Terima kasih  🙂

 

Shaklee Independent Distributor

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge