Tips Turun Berat Badan 4 Kg Dalam Masa 14 Hari

Alhamdulillah, semua peserta Program SLIM Raya 2016  berjaya menurunkan berat badan. Ini bermakna, mereka telah mencapai objektif masing-masing untuk menjadi kurus sewaktu dari bulan puasa yang lepas lagi.

 

 

Cara kurus sihat

 

Bagaimana Mudahnya Peserta Turunkan Berat Badan?

Dalam waktu yang saya kira agak singkat, iaitu 14 hari, adalah agak tinggi juga penurunan berat badan apabila salah seorang daripada peserta berjaya hilang sebanyak 4.1 KG!

Ye betul, memang ada jer lagi orang lain yang hilang berat badan lebih daripada angka tersebut, tapi kalau sebelum ni, berat badan liat benar nak turun, join program ni, terus berat menyusut, memang buat semua peserta excited.

 

Bagaimana Program SLIM Raya Diadakan

Program ni melibatkan 3 segmen yang dilaksanakan secara serentak iaitu pemakanan, detoks dan senaman.

 

1) Makan Secara Sihat

Setiap peserta akan diberikan menu harian yang meliputi makan pagi, tengah hari dan malam termasuk snek.

Apa yang paling penting adalah makan makanan sebenar, kurangkan garam dan gula serta menggunakan cara penyediaan makanan yang lebih sihat seperti kukus, rebus dan panggang.

No junk food, no fast food. Tapi lebihkan sayur serta buah segar.

 

2) Senaman

Workout ni antara aktiviti yang agak penting sebenarnya. Senaman ni juga dapat tingkatkan imun tubuh kita.

Senaman dilaksanakan dengan gabungan aktiviti kardiovaskular serta senaman bebanan dan regangan.

Dengan bersenam, kita akan  jadi lebih segar dan bertenaga. Body semakin sihat dan fit. Bentuk badan pun makin mantap gitu!

 

3) Detoks

Ramai yang pening sebab susah bebeno nak kurus. Sedangkan antara masalah utama sukar kurus adalah kerana kandungan toksin dalam badan terlalu tinggi.

Untuk memudahkan proses detoks, para peserta dibekalkan vitamin yang berkaitan. Sebab guna suplemen semulajadi ni adalah kerana hampir semua tak sanggup nak kunyah bawang putih mentah selabu sehari kan? Apatah lagi biji labu dan biji betik….hehe

Buat detoks ni, tujuan asalnya adalah untuk sihat, tapi kesan sampingan utamanya adalah menjadi kurus. Haaa, best tak best???

Saya macam nak buat lagilah program ni. Terutama untuk orang yang takleh tinggalkan nasi. Ok tak, ada sesiapa yang berminat?

 

 

SHAring Is Caring, Caring Is Loving, Loving Is Everything

Naimah Wahab

SMS/WhatApps: 019 – 937 7380

Facebook: Naimah Wahab

Shaklee ID: 1001144

2 Comments

  1. bagus August 5, 2016
    • Naimah Wahab August 22, 2016

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge